torsdag 14 februari 2013

Blommig Fredag: Kärlek

Kärlek är ju ett passande ord just den här veckan.......även om jag/vi inte firar Alla Hjärtans dag. Kärlek ska man ju visa sina nära och kära året om!

Jag väljer att visa min kärlek till blommor och då särskilt min kärlek till rufsiga rabatter med MASSOR av blommor huller om buller............



Hos mig gäller inte "less is more" i rabatterna


Den här rabatten ser ju riktig ordningssam ut för att vara min rabatt faktiskt, men mycket blommor är det!


Finns ju något som återkommer i nästan alla mina rabatter, vallmo, fingerborgsblommor och ackleja. Gillar när blommor sköter sig själva och sprider sig lite hur som helst.



Perenner blandas med annueller och här och där står den en rosenbuske (jo, de finns här i rabatten även om de inte syns just på detta foto!).


Och mitt i allt pastellfärgat och vitt så dyker det upp en liten obstinat röd vallmo...........ibland kan man till och med hitta oranga! Men de får ju vara kvar de också förstås.....som ett litet utropstecken!



Framsidan på sensommaren är översållad av malvor. 


Här kan man skymta rosen i rabatten! En Clair Renaissance är det och lite längre bort finns en Rhapsody in Blue, som här är skymd av lite annat...........


Kika in här om ni vill se mer kärleksbilder.

Ha en fin helg!


28 kommentarer:

Veronica sa...

Åh! Herregud! Du har verkligen en fantasiskt härligt romantisk trädgård! Så vackert!
Jag älskar oxå aklejor och fingerborgsblommor och de finns i hela min trädgård!

Kram

Berit sa...

Så vackert!!!Underbara romantiska rabatter...
Ha en underbar helg!!

Ingmarie We sa...

Vilka frodiga och härliga rabatter du har! Så många vackra foton att glädjas åt. Ha ett fint veckoslut.

Inger Marie sa...

Såå frodig og cottege-look! I love it:)
God helg:)

TittisTrädgård sa...

Vilka underbara blomsterbilder! Man får en riktig sommar-feeling när man ser dem!/Kram Titti

Hélena sa...

Helt underbart när rabatterna är så där härligt fylla. När växterna lever sitt eget liv och tar över lite hur de vill. Vackert!
Ha det bäst!
Kram Hélena

trädgårdsdrömmar sa...

Tycker också om när det är mycket blommor i rabatterna.
Kram Gunsan.

Mia sa...

önskar att mina rabatter hade lite av ditt rufs, det är så fint med alla blandningar av fina blommor
njutbart att titta på dina bilder!!
Kram mia

Tant Otteskrufv sa...

Vilken härlig röra! Gott,gott!

Sabelhagens Olivlund sa...

Vackra rabatter du har!! Gillar när det är mycket blommor:)).
Trevlig helg.
Kram Maria

Meta sa...

Så underbart att det får växa så i dina rabatter, känner som du. jag får en riktig längtan till sommar och all den kärlek den ger oss med sin blomrikedom.
Ha en fin helg
Kram Meta

Lena/isklockan sa...

Förstår att du älskar dina rabatter. så fina och rufsiga :))Kram

Marit sa...

Nydelige bilder, og flotte bed du viser. Jeg liker også at blomstene får spre seg som de vil. Her er det heller ikke noe "less is more " ;-))

Ønsker deg en fin helg, klem!

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Vandrar runt bland alla "kärleksbloggare". Hamnar här. Vilken tur! Härlig prunkande blomstring! Blir glad!
Trevlig helg!
/Katarina

Magdalena sa...

Oj så härliga rabatter med så mycket kärlek i :)

Kram

Bettina Bäck sa...

Jag ser kärlek i massor! Ha en riktigt fin helg. :-D

Lotta sa...

Åhhh...så mycket vackert och det där med rufsiga rabatter det är verkligen något jag gillar och dina vallmo är helt i min smak!!!
Trevlig helg och kram.

AnnA sa...

Hej Anette!
Underbara rabatter - me like!
Trevlig Helg på dig!
Hälsn AnnA

carinaon sa...

Vilken underbar, underbart romantisk trädgård du har! Precis så där vill jag att min trädgård ska bli också.
Ha en fin helg,
Carina

Rosor och ruiner sa...

Härlig och romantisk röra!
kram!

Ranunkel i rabatten sa...

Så härligt mycket! Så fint! ha det gott!

Alice´s Eventyrland sa...

Vidunderlig og romantisk have du har, det er en fornøjelse at se dine billeder! Så meget frodig blomsterpragt! :)
ha en dejlig weekend!

Christina sa...

Vilka fina, somriga bilder du visar. Du frågade var jag fått tag på mina sippor. Några har jag köpt på växtmarknader och någon har jag fått.
Ha det riktigt gott!
Kram
Christina

Gunilla sa...

Vilken härlig kärlek.
Den gillar jag.

Trevlig helg

Livet på solsidan sa...

Wow, vilka härligt rufsiga rabatter du har. Jag vill ha mer rufs i våra trädgårdar :)

Hoppas du får en trevlig lördag!
Tamara

Jannibele sa...

Ai, for en frodig og romantisk hage du har. Så mange vakre blomster og fargekombinasjoner. En nytelse for øyet. Tusen takk for titten.

Eva Linnea sa...

Det är underbart härligt med lite rufsiga och busiga rabatter som sköter sig själva!
En fantastisk vecka önskar EvaLinnea

Scaniatjejen sa...

Vilken härlig trädgård du har!