lördag 25 januari 2014

Trädgårdsfärger: ljusgul

Ljusgul, det var inte så lätt, men lite fick jag ihop till slut.
 
 
Aicha, gillas av flugor tydligen.



 
Samma Aicha. Jag har en rabatt som går i gula-oranga-bruna nyanser.

 

 
En ljusgul liten mini-roddis.

 
Honungsrosen är väl ljusgul i mitten i alla fall, sen är den väl mer gräddvit!


 
En liten narciss.

 
Näckrosor i Edinburgh.

 
Knallgula penséer får vara med som ljusgula för man blir så glad av penséer.
 
 

 
Lite ljusgula ökenblommor också fotade i Edinburgh på botaniska trädgården.

 
Hos Charlotta kan ni se mer ljusgula bilder.

7 kommentarer:

Charlotta sa...

Gula rodhodendron, rosor, näckrosor - jag blir alldeles knäsvag av alla dessa vackra blommor. Så sköna!

Kram Charlotta

Anonym sa...

Jag tror att all insekter älskar rosor. Det brukar vara fullt hus när de blommor. Möjligen inte moderna rosor då som inte bjuder på någon nektar.
Väldigt fina blommor allihopa!

Meta sa...

Så många fina ljusgula blommor du har, näckrosen skulle man ha men var skall jag ha dammen på min lilla lott hihi.Balja kanske
Ha en fin söndag
kram Meta

Martas rike sa...

Narcissen är bedårande! Kan rhoddisen vara en 'Princess Anne'? Jag håller med om att det inte var lätt, bra kämpat!
Ha en bra dag!
Marta

Gunilla sa...

Vilka fina ljusgult blommande växter du har.
Rhododendronen gillar jag skarpt. Nu får jag köpa en till.

Ha en bra dag

Jannibele sa...

Nydelige lyse gule. Det er en delikat farge som passer sammen med så mye annet i hagen. Jeg blir mer og mer glad i den fargen. Honningrosen din er helt fantastisk!!

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Vilka roliga ljusgula du visar! Både gulblommande mini rhodendron och vackra Aicha finns på önskelistan. Näckrosen var ju bara för härlig!

Ha det gott! Carina